Veelgestelde vragen

Je zit ongetwijfeld met heel wat vragen. Deze mag je altijd aankaarten tijdens een kennismakingsgesprek. Sommige vragen komen vaak terug. Die bundelde ik op deze pagina.

Fisc-it Online Boekhouder

Veelgestelde vragen

Is er ook een mogelijkheid om fysiek samen te zitten of gebeurt alles online?

Uiteraard kan dit! De eerste kennismaking gebeurt steeds online via een video call. Wanneer we met elkaar in zee gaan heb je de keuze om een afspraak te maken om langs te komen of een video call in te plannen.

Werk je ook samen met eenmanszaken in bijberoep?

Ik werk samen met freelancers, consultants en coaches. Val je binnen deze doelgroep dan ben je bij mij aan het juiste adres, ook in bijberoep. 

Hoe verander ik van boekhouder?

Veranderen van boekhouder is niet zo moeilijk. Wanneer je beslist om samen te werken met Fisc-it help ik jou met de overstap.
Eerst en vooral moet je nakijken of er met jouw vorige boekhouder een opzegtermijn werd afgesproken. Deze moet uiteraard gerespecteerd worden. Indien er geen opzegtermijn werd overeengekomen kan je op elk moment de samenwerking stopzetten.

Nadien geef je mij via een volmacht de machtiging om jouw dossier over te nemen. Ik spreek met jou af vanaf welk ogenblik jouw dossier moet overgenomen worden. 
Als laatste stap contacteer ik jouw vorige boekhouder en maak de nodige afspraken over de overdracht. Jouw vorige boekhouder bezorgt mij dan jouw volledige dossier zodat ik over de historiek van jouw onderneming beschik.

Worden er opstartkosten aangerekend wanneer ik verander van boekhouder?

Neen, fisc-it brengt geen administratieve opstartkosten in rekening wanneer je verandert van boekhouder of wanneer je jouw onderneming opricht. Bij het oprichten van een eenmanszaak of vennootschap komen wel nog andere kosten kijken zoals bijvoorbeeld de inschrijving bij het ondernemingsloket of opstellen van een financieel plan. Deze kosten worden vooraf besproken.

Hoe werkt online boekhouden precies?

Je krijgt toegang tot jouw online dossier. De toegang verloopt via internet, je hoeft hiervoor dus niets te installeren en kan dit vanop eender welk toestel doen. 
In jouw online dossier kan je al jouw documenten opladen. Dat kan op verschillende manieren: door ze te selecteren op jouw computer, door te linken met Dropbox of Google Drive, of door ze te e-mailen. Je kan ook de ondernemersapp installeren op jouw smartphone of tablet zodat je ook van daaruit toegang hebt tot jouw online dossier. Met de app kan je ook foto’s nemen van bvb. bonnetjes en deze zo meteen doorsturen.

Je kan jouw online dossier ook koppelen met andere systemen om zo jouw documenten nog sneller en makkelijker te kunnen opladen.

Eens je de documenten opgeladen hebt worden deze door fisc-it zo snel mogelijk verwerkt en kan je jouw cijfers mee opvolgen.

Krijg ik onbeperkt advies met het all-in tarief?

Courant advies is inbegrepen in de pakketprijs. Je kan mij dus bijgevolg steeds een mailtje sturen of een afspraak vastleggen wanneer je advies nodig hebt.
Heb je een specifiekere vraag die buiten de pakketprijs valt? Dan zeg ik jou dit op voorhand, zodat je weet waar je je aan kan verwachten.

Heb je nog een vraag?